اقدام پژوهی ابتدایی

دانلود جدید ترین مقالات اقدام پژوهی ابتدایی از سایت تبیان

سایت علمی و پژوهشی تبیان مرکزی اقدام پژوهی به تهیه و عرضیه نمونه های آماده فایل اقدام پژوهی ابتدایی در قالب فرمت فایل ورد نموده است این فایل ها که عموما توسط معلمان و دبیران آموزش و پرورش تهیه گشته

دانلوداقدام پژوهی ابتدایی

اقدام پژوهی معلمان پایه چهارم ابتدایی  دوره دبستان با موضوع چگونه توانستم با طرح تکالیف خلاق زمینه ی تمرکز وتعمیق یادگیری درحین تدریس رادر دانش آموزان پایه چهارم فراهم نمایم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی

اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با برگزاری جلسات آموزش خانواده (مبتنی بر آیات و روایات) گرایش به طلاق را در اولیای دانش آموزان مدرسه ام کاهش دهم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلمان ابتدائی

اقدام پژوهی پرخاشگری مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با ایجاد رابطه عاطفی پرخاشگری و عدم توجه دانش آموزم رابهبودبخشم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی ابتدایی درس ریاضی

با موضوع چگونه توانستم با استفاده از تلفن همراه، یادگیری دانش آموزان را در درس ریاضی افزایش دهم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی مدارس ابتدایی

اقدام پژوهی ابتدایی برای معلم مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم استقلال دانش آموزم را تقویت کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با تدبیر و ایجاد رابطه عاطفی خشونت دانش آموزان ناسازگار رامهار کنم و دبستان را به محیط شادتری تبدیل نمایم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی معلمان پایه اول مقطع ابتدایی با موضوع با توجه به ضعف عضلانی پارسا دانش آموز پایه اول چگونه مشکل یادگیری وی را برطرف نمایم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی معلمان پنجم مقطع دبستان با موضوع ایجاد تمرکز بهتر برای بچه های طلاق چگونه به وجود آوریم تا یادگیری بهتری داشته باشند

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی

نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستیم حجم کیف دانش آموزان ششمی را سبک تر کنیم تا از مشکلات ساختار قامتی – جسمی جلوگیری کنیم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستیم از فرار ثنا دانش آموز زرنگ درسی از مدرسه جلوگیری کنیم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلم اول دوره ابتدایی با موضوع چگونه توانستم نقش حیاتی ید را در رژیم غذایی به دانش آموزانم آموزش دهم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی

اقدام پژوهی معلم سوم مقطع دبستان :چگونه توانستم مشکل دزدی دانش آموزم را از وسایل همکلاسی ها به علت اعتیادش برطرف نمایم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی ابتدایی برای معلمان

موضوع برای معلم پایه دوم ابتدایی: حل مشکل حواسپرتی دانش آموزم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی آموزگار سوم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم سیره اخلاقی پیامبر(ص) را به صورت کاربردی و با زبان ساده و کودکانه در دانش آموزان سوم دبستان نهادینه کنم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم

اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم ساختار بدن انسان را با کمک ماکت به دانش آموزان کلاس چهارم آموزش دهم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی معلم انشا

اقدام پژوهی معلم انشا

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی مسئولیت پذیری

اقدام پژوهی مسئولیت پذیری با موضوع چگونه توانستم روحیه مسئولیت پذیری را در دانش آموزان کلاس …. تقویت کنم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم روحیه پرسشگری را در دانش آموزان پایه پنجم توسعه و تقویت نموده و سطح علمی آنها را بالا ببرم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی آموزگار مدارس مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم روابط اجتماعی مثبت را در دانش آموزانم افزایش دهم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی برای آموزگاران مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم رها را به محیط کلاس علاقمند کنم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول اقدام پژوهی ابتدایی

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم رغبت وانگیزه خواندن نماز ودینداری را در دانش آموزان افزایش دهم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی ابتدایی با موضوع چگونه توانستم راه های مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان را پیدا کنم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

سلام بر سپندهای به حرکت در آمده!

دومین کارگاه اختیاری هم برگزار شد! گزارش اش توسط یک سپند از جاکنده نوشته شده است. به نظرم اینقدر خوب نوشتند که مقدمه ای بیش از این لازم نیست. فقط یادآوری میکنم که نظر دادن شما در پائین این نوشته حتما باعث همفکری و رشد افکار جمعی مان خواهد شد!

راستی کارگاه اختیاری سوم روز پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه برگزار خواهد شد!

عاقبت به خیر باشید!                                   یاعلی!                         عباس مشایخی(۶ اسفند۹۲)

این شما و این هم گزارش یک سپند از جاکنده از کارگاه اختیاری شماره دو

…………………………………………………………………………..

احوال دومین کارگاه اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام همکارگرانقدر

دومین کارگاه اقدام پژوهی ابتدایی

می بینید! تاشما به خود بجنبید وبرای اولین کارگاه نظر بگذارید،دومین کارگاه هم تشکیل شد ! احوالش هم آماده خواندن شد. اما غیبت طولانی شما مرا هم به شک انداخته که ادامه دهم یا نه؟ کجای کار می لنگد؟

راستی بعد از کارگاه اول مفهوم زمان را پیدا کردید؟ ! این انصاف است که در یک جمع۷۰ نفره هیچ کس نتواند تعریف درستی برای این کلمه ارائه دهد بعد هم همه بروند دنبال کارشان، به نظر من که به این شکل ارتقا و رشد مغزی سپندها اتفاق نخواهد افتاد و تا زمانیکه این چنین روزمره هستیم و در رخوت و حواسمان شدیداً به تاریخ استخداممان است که در اولین فرصت خلاص شویم از توفیق خدمت به جامعه، طبیعی است که نهایت آرزوی دانش آموزانمان شود هوای آلوده (آن هم با درجه اضطرار)!!!

این بار مقدمه را لازم دیدم تا مبادا کارگاه و سایت و غیره هم شوند جزئی از مهارتمان در رساندن صبح به ظهر و ظهر به شب، شب هم که خودش صبح می شود لازم نیست ما زحمتی بکشیم. فعلها را هم اول شخص جمع نوشتم مبادا به کسی بر بخورد. حالا بگذریم و به کارگاهمان برسیم باشد که در کارگاه بعدی یک سپند مفهوم زمان را از نظر نسبیت بگوید دیگری مفهوم زمان را از نظر تاریخ بگوید و آن دیگری از نظر اسلام و… یا حداقل اگر نتوانستیم این کار را بکنیم به عنوان یک اشکال از جلسه قبل بپرسیم. حالا واقعاً بگذریم.

من قبل از نوشتن این متن نظری بر سایت انداختم تا اگر نقد یا پیشنهادی بود در دومین گزارش مورد توجه قرار دهم اما خبری نبود پس شیوه خود را پیش خواهم گرفت، و حالا شما مشغول خواندن احوالات دومین کارگاه اختیاری هستید.

این کارگاه پنج شنبه اول اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه به اتفاق حدودا ً۱۴نفر تشکیل شد و بسیار مفید بود،دنباله مطلب را که بخوانید متوجه می شوید. روش مرا هم که می دانید همراهی شما در یک کارگاه مجازی با ارائه ی کلیات و زحمت پیدا کردن جزئیات بر عهده خودتان.

پس شروع می کنیم، اما صبر کنید! حواستان هست؟! قرارمان برای شرکت در کارگاه دوم چه بود؟! منظور وضو و قربة الی الله است ،ایمیل هم که باز کرده اید؟ حالا سومی را می توان یه کاری کرد اما منتظر می مانم تا اولی و دومی را انجام دهید…………………………………………………………………………………………………………………….

خب شروع می کنیم:

می دانم که بعد از شرکت در کارگاه اجباری و سمینار و اولین کارگاه اختیاری حالا روند رابهتر از من می دانید. پس بی درنگ قرائت آیة الکرسی :

بسم الله الرحمن الرحیم

الله لا اله الا هو الحی القیوم ……

وحالا خوب می دانی که دستان مطهر رو به آسمان برای خواندن دعای فرج به امید آنکه عطر اجابت بر این دستان بنشیند:

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

و اما گام بعدی بر اساس پیشنهاد یکی از سپند ها پخش سرود ملی بوده که آقای مشایخی به ابتکار خودشان جمله ای از رهبر عزیز بیان کردند:

«آن کسی که از آموزش و پرورش خارج می شود باید انسانی باشد از لحاظ فکری خلاق ، اهل نو آوری، مایل به ورود در میدان های بسیار وسیع نادانستنی های بشر برای کشف دانستنی ها و افکندن نور علم به وادی مجهولات و صاحب فکر.»

این جمله را آقای مشایخی در کارگاه حضوری تحلیل کردند، شما همکار محترم نیز خوب فکر کن تا توضیحی برای کلمات زیر پیدا کنی:

خلاق؟؟؟ پرسشگر؟؟؟ اهل فکر ؟؟؟ اهل نوآوری ؟؟؟ نادانستنی های بشر ؟؟؟ افکندن نور علم به وادی مجهولات ؟؟؟ صاحب فکر؟؟؟

اگر توانستید تعریف خوبی برای این کلمات پیدا کنید وتفاوت دوکلمه خلاق با نوآور را وهمچنین اهل فکر با صاحب فکر را و… را پیدا کنید پاسخ را در سایت (دیدگاه ها) قرار بده تا بقیه هم استفاده کنند.اگر نتوانستید باز هم ابهام خود را بنویسید تا کمک دریافت کنید.

گام بعدی در کارگاه حضوری رونمایی از سایت اقدام پژوهی بوده که هم اکنون پیش روی شماست و۲۱آذر افتتاح و در ۲۹بهمن ماه اولین مطلب در آن انتشار یافته که همان گزارش کارگاه اول بوده است.

حالا نوبت ورود به بخش علمی عملی کارگاه است ،که مقدمه آن را به نقل از آقای مشایخی می نویسم: «برای انجام اقدام پژوهی مراحلی را که در اطلاعیه ها گفته ایم خوب انجام دهید و اقدام پژوهی کنید اگر این کار را نکنید “اقدام“ کرده اید نه “اقدام پژوهی“. پس گام هایتان به ترتیب عبارت خواهد بود از :

گام های مهم اساسی برای نوشتن یک نمونه مقاله اقدام پژوهی ابتدایی

  • باید جزوه قدم اول را مطالعه کنید .

  • پیدا کردن پاسخ پرسش هایی که در مطالعه جزوه قدم اول پیش می آید.

  • دست گرفتن مداد + پیش رو گذاشتن طرح اولیه + پاک کن + حداقل زمان لازم(حداقل ۲ساعت) + آگاهی وتجربیات شخصی .

  • مشاوره( جمع زدن افکار شخصی با افکار دیگران.)

  • باز نویسی طرح اولیه.»

بعد از این مقدمه به روش عملی و بحث کارگاهی روی عنوان و طرح اولیه یکی از همکاران کار شد. لازم است شما همکارگرامی هم در این قسمت طرح اولیه اقدام پژوهی خود را به همراه داشته باشید. اگر طرح اولیه ندارید یا به آن دسترسی ندارید با این کارگاه مجازی پیش بروید اما آن را در اسرع وقت تهیه و تنظیم کنید که نقشه بسیار خوبی برای پیشروی درطرح اقدام پژوهی خواهد بود:

۱-عنوان اقدام پژوهی ابتدایی تبلیغات اسلامی:

یک عنوان سه کلمه ای برای اقدام پژوهی معلمان ابتدایی خود بنویسید……………………………………….

نه دیگه نشد، گفتم سه کلمه، یعنی سه کلمه اصلی مرتبط با موضوعی که می خواهید به آن بپردازید مثلاًدر کارگاه حضوری عنوان بلند و بالای یکی از همکاران تبدیل شد به : اعتماد به نفس در ریاضی ، حالا کلمات اضافه را حذف و از دل آن یک عنوان مناسب بنویسید.

حالا که موفق شدید نگران این نباشید که درسته یا نه، شما می توانید آخر کار هم عنوان را عوض کنید چون ممکنه در آخر متوجه بشوید که اصلاً موضوع شما چیز دیگری بوده است، چنانکه همکار خوبمون در کارگاه حضوری با همین مورد مواجه شد.

۲- مشکل چیست :

این قسمت اولین جایی است که عنوان شما محک خواهد خورد پس مشکل مربوط به اقدام پژوهی خود را بنویسید      ………………………………………………………………………….

حالا دقت کنید آیا مشکلی که نوشته اید واقعاً به عنوان انتخابی شما مربوط است یا نه؟ مشکل همکار خوبمون که اقدام پژوهی شان در کارگاه حضوری بررسی می شد عبارت بود از :

“یک محصل دارم با معدل ۱۹که در درس ریاضی ۱۲ می گیرد.“

وقتی آقای مشایخی پرسیدند که آیا این مشکل به عنوان شما مربوطه یا نه؟همکار عزیزمون توضیح دادند که همه ی درس های این دانش آموز خوب است اما می گوید نمی دانم برای چی باید ریاضی بخوانم ؟و به چه دردم می خورد؟ و بعد این بحث پیش آمد که چرا همکار محترم این زمینه را به اعتماد به نفس ربط داده است وبه نظر بقیه همکاران که در کارگاه شرکت فعال داشتند این مشکل به انگیزه و رغبت و علاقه مربوط می شد. پس از کمی بحث و کار گروهی چند تا عنوان از طرف همکاران پیشنهاد شد که همکار خوبمون باید در موردش تصمیم بگیرد.

شما همکار محترم هم نیز اگر بعد از نوشتن مشکل ومطابقت آن با عنوان نتوانستید ارتباط منطقی بین این دو بیابید در عنوان انتخابی خود تجدید نظر کنید ودوباره تاکید می کنم که اگر سوال یا نیاز به کمک دارید از روش هایی که قبلاً معرفی شده (سایت ، ایمیل ، تلفن ، حضوری )استفاده کنید.

این هم از احوالات دومین کارگاه اختیاری حضوری که امیدوارم همچنانکه برای افرادی که حضور داشتند مفید بود وآنان را در اقدام پژوهی عملاً چند قدم جلو برد برای شما نیز مفید باشد.

وبعد ازکارگاه یک تلنگر :

(گرچه تعلیمات مردم واجب است ……………….تزکیه قبل از تعلم واجب است

تربیت یعنی که خود را ساختن……………………..بعد از آن بر دیگران پرداختن)

اقدام پژوهی با موضوع ایجاد انگیزه

نمونه اقدام پژوهی ابتدایی ایجاد انگیزه:چگونه توانستم در بین دانش آموزانم ( ابتدایی) ایجاد انگیزه نمایم

۳۰۰۰ تومان

خرید محصول

اقدام پژوهی آموزگار مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزم را که به وسیله دیگران دستبرد میزد(دزدی) راهنمایی کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی دیکته نویسی

اقدام پژوهی ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزم را به درس املا و انشا علاقمند سازم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی با موضوع آسیب های اجتماعی

اقدام پژوهی ابتدایی آسیب های اجتماعی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را با آسیبهای اجتماعی و روشهای پیشگیری از آن آشنا کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلمان مقاطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پسر دبستان را با خطرات شبکه های اجتماعی آشنا کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلمان کلاس سوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه را با عمل ضرب آشنا کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی ابتدایی معلم قرآن با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان استعدادهای درخشان را به حفظ سوره لقمان علاقه مند سازم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

اقدام پژوهی معلمان پایه اول ابتدایی: ترغیب دانش آموز پایه اول به حضور در کلاس

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلمان مدارس دبستان با موضوع چگونه توانستم حل اختلال گفتاری و لکنت زبان به این دانش آموز جهت ارتباط با جامعه کمک کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان با موضوع چگونه توانستم حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم را پرورش دهم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلمان مدارس مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم تمرکز کردن حنانه را بهبود بخشم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی ابتدایی آموزگار پایه سوم دبستان با موضوع چگونه توانستم تا ثیر بازیهای آموزشی را در یادگیری دانش آموزم بررسی نمایم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی برای پایه دوم با موضوع بی نظمی

اقدام پژوهی ابتدایی آموزگار دوم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم بی نظمی و بی انضباطی دانش آموز را رفع کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی درس ریاضی دوم ابتدایی

نمونه اقدام پژوهی ابتدایی درس ریاضی مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم به کمک روش های جذاب آموزش و راهکار های نوین باز خورد ساعت ریاضی را برای دانش آموزان بالا ببرم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی با موضوع ارتقای یادگیری دانش آموزانم در مبحث تقسیم درس ریاضی

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

نمونه اقدام پژوهی ابتدایی معلمان دوره دبستان با موضوع چگونه توانستم به ترغیب آموزگاران به استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس بپردازم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به مریم کودک طلاق در یادگیری بهتر درس کمک کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با محبت دانش آموزان را به درس خواندن ترغیب کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلم دوم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با روش های نوین آموزشی به کاهش اضطراب در املا نویسی دانش آموزم در پایه دوم کمک کنم

۳۰۰۰ تومانخرید محصول

اقدام پژوهی معلم چهارم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با تشکیل جلسات والدین اثر بخش در پررنگ کردن نقش والدین در

برنامه ریزی درسی و تربیتی امیر محمد در اقدام پژوهی ابتدایی  موثر باشم

۳۰۰۰ تومان

جهت خرید و دانلود از سایت تبلیغات اسلامی استان مرکزی روی لینک زیر کلیک کنید

خرید محصول

0